egy pillanat...
2020. április 21.

Ha több ügyfelet szeretnénk és több bevételt, számos közösségi hálózat közül lehet választani, hogy népszerűsítsük termékünket, szolgáltatásunk. A cikkünk segít abban, hogy a legmegfelelőbb platformot válasszuk ki, hogy elérjük a célunkat.

A vállalkozás vezetésének napi rutinjában nagyon nehéz időt fordítani és aktív lenni az összes közösségi média platformon. A platformok választásának szűkítése a hatékonyságot szolgálja. Időben és pénzben is a legjobb eredményt kapjuk így. A jelen helyzetben a napi rutin nem megoldás. A COVID-19 miatt legtöbben leálltak, bezártak vagy csak minimális időt fordítanak a szokásos üzleti tevékenységeik elvégzésére. Ezen változtassunk most, hiszen ez a "felszabadult" idő tökéletes a digitális marketing stratégiák kidolgozásához.

Most elgondolkodhatunk azon, hogy melyik közösségi médiaplatformot kell választani vállalkozásunk számára. Ez a cikk ebben fog segíteni Önnek/Neked!

Itt megtalálhatóak azok fontos lépések melyek segítenek meghatározni, hogy melyik platform tökéletes üzleti vállalkozásunk marketingéhez. 

1. lépés: Ismerjük meg a célközönségünket és a marketing költségvetésünket
Ez nagyon fontos lépés. Legyen a lehető legpontosabb, hogy a marketing kampányunk téynleg a célba érjen.

A következő kérdésekre adott válaszok segíteni fognak:

  • Mi a célközönség?
  • A célközönség neme. (férfiak vagy nők?)
  • Mennyit keresnek?
  • Mi az iskolai végzettségük
  • Milyen hobbiaik vannak?
  • Mi a márkánk, brandünk és az üzenetünk?
  • Mennyit vagyunk hajlandó ráfordítani a kampányra?
  • Mi a kampány célja?

2. lépés: Határozzuk meg és írjuk le célunkat.
Mint üzletember az elsődleges célunk valószínűleg az értékesítés fellendítése azáltal, hogy több ügyfelet vonzunk be..

Vannak azonban más kreatív célok is a közösségi média marketingjében. Például egyes márkák a közösségi hálózatokat használják a márkájuk megismerésére és egy barátságos kapcsolat kiépítsére a fogyasztókkal. 

3. lépés: Találjuk meg a célközönségünket!
Az első két lépés követően ideje megtalálni a célközönség helyét a közösségi médiákban. Melyik közösségi médiát használják?  Majd elemezni kell az online viselkedési mintákat. Például a fiataloknak lehet profilja a Facebookon, de aktívabbak az Insta-n. Ha tudjuk a válaszokat ezekre a kérdésekre, akkor már célba értünk, hogy melyik a legmegfelelőbb platform, hogy elindítsuk a kampányainkat,


1. Facebook
Nem nagy meglepetés, hogy a Facebook első számú. A napi 2,41 milliárd aktív felhasználóval együtt a Facebook a legszélesebb körben használt platform. Akár az üzleti márkatudatosság kiépítés a cél, az online konverziók, a webhely forgalom a Facebook ha helyesen használjuk akkor egy tökéletes nyilvános hálózati platform. A Facebook széles felhasználói bázisa és a felhasználók demográfiai adatai a fő okai annak, hogy a listánkban elsőként szerepel; szinte mindenki megtalálja a célközönségét ezen a platformon.

Most, hogy tudjuk, hogy a célközönségünk a Facebookon van, hogy érhetjük el, hogy megtalálják és lássák az üzleti oldalunkat? Természetesen Facebook hirdetéssel. 

A Facebookon nagyon pontosan megcélozhatjuk az életkort, nem, foglalkozást, érdeklődési kört, vásárlási szokásokat, kapcsolatrendszert, terület... 

Facebook Messenger
A Facebook Messenger a Facebook része, a használatához külön le kell töltenünk a Facebook Messenger alkalmazást. A Facebook Messenger egy olyan alkalmazás, amely lehetővé teszi a Facebook felhasználók számára, hogy közvetlen üzeneteket küldjenek egymásnak, és ez a funkció kiterjed a Facebook üzleti oldalaira is. Mivel a Facebook Messenger a Facebook része, ugyanolyan hozzáféréssel rendelkezik a Facebook nagy felhasználói bázisához és hirdetési platformjához. Vannak olyan hirdetési kampányok, amelyeket kifejezetten a Facebook Messenger számára fejlesztettek ki. Amikor valaki rákattint egy hirdetésre, arra késztetik, hogy elindítson egy Facebook üzenetet az üzleti oldalunkkal így kialakul egy kommunikáció.

Beállíthatunk automata chatbotokat az üzleti oldalhoz. Ezek az automata üzenetek egyszerűek, mint pl.: „Köszönjük, hogy kapcsolatba lépett velünk! 24 munkanapon belül felvesszük Önnel a kapcsolatot. Köszönöm és szép napot!"

Még egy ilyen egyszerű üzenet is segít a bizalom kiépítésében vállalkozásunk és a lehetséges vagy meglévő ügyfelek között. 

2. Instagram
Az Instagram nagyon közel áll a Facebookhoz, nemhiába, mert a tulajdonos azonos. Az Insta oldalon egyszerűen követheti minden érdeklődő az oldalunkat, így kiváló lehetőséget kínál mind a marketing költségvetéssel rendelkező, mind anélkül működő vállalkozások számára.

3. YouTube
A YouTube egy videós médiamegosztó platform, amely lehetővé teszi a felhasználók számára videók megtekintését és feltöltését. Havonta 2 milliárd aktív felhasználója van. Lehetővé teszi vállalkozása számára, hogy megosszon vállalati tartalmat több mint 30 plusz millió napi aktív felhasználóval aki követi vagy feliratkozik rá. A Pinteresthez és a Snapchat-hoz hasonlóan a YouTube előnye a vizuális tartalom. A You Tube a Google tulajdonában van, emiatt hozzáféréssel rendelkezik a Google Adwordshez (a Google hirdetési platformjához), és ezt az előnyt remekül ki lehet használni. A YouTube-videóinak keresését a megfelelő kulcsszavakkal lehet megtalálni, hasonlóan a Google keresőhöz.

A YouTube rengeteget változott, mióta a Google 2006-ban felvásárolta 1,65 milliárd dollárért. A világ második legnagyobb keresőmotorjaként működő videós közösségi platform tökéletes minden olyan kisebb és nagyobb márka, vagy vállalkozó számára, akik hajlandóak időt és pénzt fektetni kiváló minőségű, oktató jellegű, vagy egyszerűen szórakoztató, de mindenképpen releváns videó elkészítésébe.

Anélkül, hogy külön reklámot kellene fizetnünk javíthatja a videóink helyét a keresési rangsorban azáltal, hogy optimalizáljuk a YouTube-csatornánkat, amit nagyon egyszerűen úgy lehet megtenni, hogy a kulcsszavakat beillesztjük a címbe, a videó leírásába, és a kulcsszavak tényleges listáját a kulcsszavak eszközbe.

4. LinkedIn
Ha vállalkozásunk B2B modell, vagy a vásárlóinkat a munkakör alapján célozzuk meg, akkor a LinkedIn tökéletes eszköz lehet a számunkra. A LinkedInnek 500 millió tagja van, amely kezeli a tagok szakmai identitását. Segít kapcsolatokat építeni szakmai téren.

Mivel a LinkedIn-t olyan platformnak tekintik, ahol az emberek valósághű információkat adnak a munkáltatóikról, a munkakörükről, a munkahelyi e-mail címekről ezért inkább személyes használatra használnak.

A Linkedin hirdetési platformja nem olyan fejlett még mint a Facebook, de van lehetőség itt is a hirdetésre.

5. Pinterest
Ha vállalkozásunk bármilyen kreatív iparág alá tartozik, vagy inkább a nőket, dívatot, életmódot célozza meg, akkor a Pinterest tökéletes közösségi média platform a számunkra. A Pinterestnek 291 millió aktív felhasználója van havonta. Ezen felhasználók közül 81%  nő, az aktív Pinterest felhasználók 93% -a pedig azt mondta, hogy a Pinterest segítségével vásárlást tervez, 87% -uk pedig azt mondta, hogy a Pinterest miatt vásárolt valamit.

Esküvői ötletek, ételreceptek, életmód-cikkek, bútorok ihletése, építészeti csapok és ruházati ötletek a Pinterest legkeresettebb elemei. Tehát ha vállalkozása ezen ágazatok valamelyikébe tartozik, akkor a Pinterestből hozhatja ki a legtöbbet.

Noha a Pinterest hirdetése nem olyan fejlett, mint a Facebook és a LinkedIn, fizetett hirdetéseket is használhatunk. Ezen felül nyomon követhetjük az online konverziókat is a Pinterest hirdetésein keresztül.

6. Twitter
A Twitter egy olyan mikroblog-médium, amelyen a felhasználók „tweetként” ismert üzeneteket közölnek. Ez a legrégebbi közösségi média oldalak egyike és 336 millió aktív felhasználóval rendelkezik havonta. Feltölthetünk fényképeket és videókat, de a Twitter leginkább a valós idejű posztokról szól.

Ezenkívül nagyszerű lehetőség új ügyfelek bevonzására is a hashtag(#) használaton keresztül. A hashtag segít megtalálni a potenciális ügyfeleket a keresési szándékuk alapján és lehetővé teszi a tartalom optimalizálását.

Ha már meg van, hogy melyik platformon hirdessünk, még nem végeztünk!

Közösségi média tartalmi terv
Digitális marketing terv kidolgozásához az első lépés a kulcsszó kutatása, amelynek célja olyan tartalmi ötletek kidolgozása, amelyek érdekesek a célközönség számára. 

Minőségi tartalom
Az internetes marketingben a tartalom a legfontosabb, amikor a közösségi média marketingjéről van szó. Nagyon fontos rendszeresen közzétenni értékes, minőségi tartalmat, információkkal szolgálni, amelyek az ideális ügyfelek számára hasznosak lesznek.

Konzisztens márkakép
A marketing céljára szolgáló közösségi média lehetővé teszi az üzleti vállalkozások számára, hogy a márka imázsát számos platformon megjelenítsék. Míg minden médiumnak megvan a maga egyedi beállításai, addig a vállalkozásunk  identitásának mindegyik platformon u.a.-t kell sugallnia. Barátságos, szórakoztató ill. megbízható képet kell adnunk folyamatosan.

Pontos linkek megosztása
A linkelés nagyszerű módja annak, hogy követőket és rajongókat szerezzenek. Lehetőség van arra, hogy külső cikkekre is hivatkozzunk. A külső forrásokhoz való hivatkozás javítja a bizalmat és a megbízhatóságot, és ha szerencsénk van kaphatunk egy linkelést vissza is.

Versenytársak elemzése
Nagyon fontos, hogy szemmel tartsuk a versenytársakat - fontos információkat szolgáltathatnak a kulcsszó-kutatáshoz és más marketinges ötletet is "lophatunk" tőlünk. Ha a versenytársunk egy bizonyos közösségi média marketing csatornát használ, amely számukra hatékonynak tűnik, fontoljuk meg és "utánozzuk", de ami nagyon fontos, hogy jobban csináljuk!

A siker mérése a statisztikákkal
Az adatok nyomon követése nélkül nem láthatjuk a marketingstratégiánk sikerét. A Google Analytics nagyszerű marketing eszközként használható, amely segít mérni az oldal látogatottságát,segít a döntésben, hogy mely stratégiákat érdemes használni. Követési címkék kapcsolása a közösségi média marketing kampányaihoz színtén segítenek a legoptimálisabb és legköltséghatékonyabb marketing stratégiát. Megtudhatjuk, hogy tartalom teljesít a legjobban.

Az alábbiakban felsorolunk 10 típust közösségi médiaplatform rangsorolása szerint.

  • Közösségi hálózatok, amelyek segítik az emberekkel való kapcsolattartást. Például - Facebook, LinkedIn, Twitter
  • Médiamegosztó hálózatok a fényképek, videók és más média megosztására szolgálnak. Például - Instagram, Snapchat, Youtube
  • Vitafórumok platformjai, ahol új ötleteket osztanak meg. Például - Reddit, Quora, Digg
  • Tartalom megosztó hálózatok új tartalmak felfedezésére és megosztására. Például - Pinterest, Dribbble
  • A fogyasztói értékelési portálok, vállalkozások felfedezése az értékelések révén a Például - Dineout, TripAdvisor, Zomato
  • A blogolás minőségi tartalom közzétételére szolgál. Például - WordPress, Tumblr, Medium
  • A közösségi vásárlói hálózatok online vásárláshoz. Például - Facebook
  • A gazdasági hálózatok megosztása az áruk és szolgáltatások kereskedelme érdekében. Például - Airbnb, Uber
  • Névtelen közösségi hálózatok névtelen kommunikációhoz. Például - Ask.fm
  • Érdeklődésen alapuló hálózat hobbi, ötletek és érdeklődési körök megosztására. Például - Goodreads


A fenti tippek, trükkök és információk nagyon fontosak a platformok kiválasztása előtt. 

Most már tudjuk, melyik platform felel meg legjobban vállalkozásunk számára, de nincs időnk vagy elegendő tudásuk kezelni őket?

Akkor jó helyen jársz First Aid programunk keretében segítünk, hogy saját magad tudd kezelni ezeket a platformokat vagy levesszük a hátadról ezt a terhet és megcsináljuk helyetted, hogy legyen több ügyfeled és bevételed.

Segítünk, hogy a legrövidebb úton és a legköltséghatékonyabban érd el a célod!

Többet szeretnél erről tudni? Segítségre szorulsz? Jelentkezz ingyenes konzultációnkra: ITT