egy pillanat...
2018. november 29.

A hirdetők kampányokat hoznak létre, amelyekhez konkrét célok – más néven hirdetési célok –  tartoznak, a kampányokon belül pedig hirdetéseket hoznak létre, amelyek segítik ezeknek a céloknak az elérését.

A hirdetési cél azt a tevékenységet jelenti, amelynek végrehajtására a hirdetéseid megtekintőit ösztönözni szeretnéd. Ha például szeretnéd megmutatni a webhelyedet azoknak, akik érdeklődnek a vállalkozásod iránt, olyan hirdetéseket hozhatsz létre, amelyek a webhelyed felkeresésére ösztönzik az embereket. Amikor létrehozol egy hirdetést, először ki kell választanod a kívánt célt. A választott cél az általad elérni kívánt általános üzleti eredményhez igazodik.

Hirdetési célok:

  • Ismertség (A terméked vagy szolgáltatásod iránti érdeklődés felkeltésére irányuló célok.)

    Márkaismertség
    Elérés

  • Megfontolás (A vállalkozásod megfontolására és a vele kapcsolatos tájékozódásra ösztönző célok.)

    Forgalom
    Alkalmazástelepítések
    Aktivitás
    Videómegtekintések
    Érdeklődők keresése
    Üzenetek

  • Konverzió (Olyan célok, amelyek arra ösztönzik a vállalkozásod iránt érdeklődőket, hogy megvásárolják vagy igénybe vegyék a termékedet vagy szolgáltatásodat.)

    Konverziók
    Katalógusalapú értékesítés
    Boltfelkeresések

Milyen előnyökkel jár az online facebook hirdetés?

  1. Speciális hirdetéscélzási lehetőségek / A célzás az online hirdetések egyik legfontosabb előnye, ugyanis lehetővé teszi, hogy a hirdetésedet meghatározott típusokba tartozó embereknek mutasd meg. A Facebookon nagy előnye, hogy a jelen lévők megosztják egymással valódi személyazonosságukat, érdeklődési köreiket, életeseményeiket és egyebeket. Az 1 milliárdnál is több aktív Facebook-felhasználónak köszönhetően a hirdetőknek lehetőségük van Facebook-hirdetéseikkel az olyan személyeket megcélozni, akik a leginkább számítanak a vállalkozásuk szempontjából.

    Hirdetéscélzási lehetőségek a Facebookon

    Földrajzi hely: Elérhetsz embereket a tartózkodási helyük szerinti ország, állam vagy tartomány, város, illetve irányítószám alapján is.

    Életkor és nem: A célközönséget életkor és nem szerint is szűkítheted.

    Nyelv: Hirdetéseid célzása történhet adott nyelvek szerint.

    Érdeklődési körök: Elérhetsz embereket az általuk közzétett érdeklődési köreik, tevékenységeik, az általuk a Facebookon kedvelt oldalak, illetve szorosan kapcsolódó témakörök alapján.

    Magatartások: Elérhetsz embereket vásárlási magatartásuk vagy szándékuk, eszközhasználatuk és egyéb szempontok alapján.

    Kapcsolatok: Elérheted azokat a személyeket (illetve azok barátait), akik kapcsolódnak a vállalkozásod Facebook-oldalához, alkalmazásához vagy eseményéhez.

    Egyéni célközönség: Saját közönséget hozhatsz létre képpontok, e-mail címek, telefonszámok, illetve alkalmazásfelhasználói azonosítók segítségével.

    Hasonmás célközönség: Elérhetsz olyanokat is, akik hasonlítanak a célközönségedhez.

  2. A hirdetésütemezés és a költségkeret-beállítás szabályozása / Az online hirdetések esetében megszabhatod a hirdetéseid ütemezését és költségkeretét is. A legtöbb online eszköz szintén lehetővé teszi annak kiválasztását is, hogy hirdetéseid hol és milyen formátumban jelenjenek meg online.

  3. Hirdetéskövetés és teljesítménymérés / A digitális hirdetések lehetővé teszik a hirdetéseid teljesítményével kapcsolatos adatok valós idejű követését. Ha hirdetéseid eredményessége alacsony, kikapcsolhatod őket. Ha egy adott hirdetés kiemelkedően sikeres, növelheted annak költségkeretét, hogy még több embert érj el vele. A Facebook rendszerében használhatsz ún. Facebook-képpontot is. A Facebook-képpont lehetővé teszi annak nyomon követését, hogy adott személy látta-e a hirdetésedet, majd végrehajtott-e számodra releváns műveletet (pl. vásárlás a weboldaladon).

A hirdetési eredmények megtekintésekor hasznos fogalmak

  • Kattintások: A hirdetéseid által gyűjtött kattintások száma, amelyeket a hirdetést megtekintő személyek hajtottak végre.

  • Átkattintási arány (CTR): Az elért kattintások és a megjelenítések számának hányadosa.

  • Megjelenések: A hirdetési platformok között eltérés lehet a megjelenítések számának mérésében. A Facebook esetében a megjelenítések száma azt a számot jelenti, hogy a hirdetésed hányszor jelent meg valakinek a képernyőjén első alkalommal.

  • Elérés: Azoknak az embereknek a száma, akiknek megjelent a hirdetés.

  • Gyakoriság: A gyakoriság azt mutatja, hogy a hirdetés átlagosan hány alkalommal jelent meg egy személynek.

  • CPM (1000 megjelenésre jutó költség): A hirdetés 1000 megjelenéséért fizetett átlagos költség.

  • CPC (kattintásonkénti költség): Alkalmanként ezt az összeget fizeted ki átlagosan, ha valaki a hirdetésedre kattint. Ez az érték a teljes kifizetett összeg és az elért kattintások számának hányadosa.

  • Konverziók: A konverziók a felhasználók által végrehajtott műveletek, például vásárlás vagy kosárba helyezés a megfelelő weboldalon.

  • Hozzárendelés: Mielőtt valaki megvásárol egy terméket vagy szolgáltatást, vélhetően többféle marketinganyaggal is találkozik az adott termékkel vagy szolgáltatással kapcsolatban. Például rádiós hirdetést hall, látja az utcai hirdetőtáblát, majd online hirdetés jelenik meg a képernyőjén. A hozzárendelés figyeli a különféle marketingtörekvéseket, és mindegyikhez értéket rendel annak megfelelően, hogy milyen mértékben járult hozzá az adott vásárlás létrejöttéhez. Vedd figyelembe, hogy a különféle marketingplatformok esetében különböző lehet a hozzárendelési modell, illetve a hozzájárulási mérték megállapításának módja.

forrás: www.facebook.com