Sokan keresnek munkát és sokan eljutnak az állásinterjúig, azaz egy személyes találkozóig a cég HR-es szakemberéhez. Ez az a pillanat, amikor meg kell győzni őt, hogy a legalkalmasabb mi vagyunk arra a pozícióra. Ennek a legmegfelelőbb eszköze az önpromóció.
A marketingben a promoció fogalma a következő: A promóció feladata a marketingben elősegíteni, megkönnyíteni a potenciális vevő számára a termék, szolgáltatás megvásárlására vonatkozó döntését. Az önpromóció esetében a termék mi, saját magunk vagyunk, de hogy csináljuk, mit tegyünk, hogy ne dicsekvésnek, önmagunk fényezésének, kérkedésnekt tűnjön?
Megkérdeztük a szakértőket. Mi is az az önreklámozás? Az önreklámozás lényege, hogy elmondjuk a megfelelő embereknek, milyen szakértelemmel és értékekkel tudjuk gazdagítani a szervezetet. Így azok a lehető legjobb döntést tudják hozni arról, hogy alkalmaznak-e bennünket.
Az önreklámozás egy olyan folyamat, amelynek során felmérjük mindennapi munkánkat, elemezzük készségeinket és tevékenységeinket, hogy rájuk építve előrejuthassunk. Az önvizsgálat nagyon fontos, elengedhetetlen, alapvető része a sikeres karriernek.
Miért nehéz önmagunkat reklámozni? Az önreklámozással kapcsolatos egyik legnagyobb félreértés az, hogy az önreklámozás egyenlő a kérkedéssel.
Miért fontos az önreklámozás? Az állásokra jelentkezők kevesebb mint tíz százaléka jut el az interjúig. Képzelje csak el, hogy tíz ember közül kell választani, akik mind ugyanannyira alkalmasak és hozzáértők, mint Mi. Be kell vetniünk valami kis pluszt, hogy kitűnjünk a mezőnyből. Itt jön képbe az önreklámozás.
Közismert, hogy körülbelül az állások 85 százalékát személyes kapcsolatokon keresztül töltik be. Így talán nem szorul magyarázatra, hogy miért olyan fontos, hogy magabiztosan tudjunk beszélni szakértelmünkről azok előtt az emberek előtt, akikkel személyes kapcsolatokat építünk. A kutatások során kimutatták, hogy az önreklámozás képessége nem csupán a munkahely megszerzéséhez segít hozzá, hanem ahhoz is, hogy olyan állást találjunk, ahol igazán sikeresek leszünk. Minél pontosabban be tudjuk mutatni tehetségünket, képességeinket és korábbi sikereinket, hallgatóságunk annál jobb döntéseket tud hozni velünk kapcsolatban. Az önreklámozással a bennünk rejlő, eddig kiaknázatlan potenciált is meg tudjuk mutatni.
Próbálja csak ki: tényleg működik!
Sokaknak kihívást jelent, hogy elért eredményeikről, tehetségükről, kvalitásukról nyíltan beszéljenek, akár munkahelyükön, akár azon kívül. Mégis ez az egyetlen módja annak, hogy mások is bizonyosságot szerezzenek arról, hogy milyen tapasztalatokkal rendelkezik, és miben tehetséges.
Hasznos gyakorlat, mely segíti különleges értékei felismerésében, ha fohunk egy üres papírt és elkezdjük leírni, hogy mire is vagyunk büszkék magunkkal kapcsolatban. Készítsünk egy "különleges vagyok, mert" listát, amikor elkészült olvassukfel magunknak és saját magunk is medöbbenünk majd, hogy mennyi minden került a papírra. Ezután már másnak is könnyeben tudjuk elmondani minden nehézség nélkül.
Beszéljünk nyíltan munkahelyünkön és azon kívüli eredményeinkről, így ennek segítségével mások is értékelhetik a készségeinket és tapasztalatainkat.
forrás: www.google.com