Az AdWordsben egy dolog pofon egyszerű: elkölteni a pénzünket. Természetesen a világ egyik legjobb hirdetési rendszerével akár egy rakás pénzt is kereshetünk, persze csak akkor, ha jól okosan és jól használjuk. Hogyan lehetnek az AdWords hirdetéseink hatékonyak? Milyen hibába ne essünk bele?
Sok vállalkozót elkezdi foglalkoztatni a Google Adwords (újabban Google Ads) használata, majd beleveti magát első kampányainak elindításába. És ekkor… nem ritkán el is indul a negatív hozamú pénzköltés egyre kétségbeejtőbb útján. Ekkor joggal érezheti úgy, hogy neki nem éri meg az AdWords, de ezen ne is csodálkozzunk, hiszen az ADWORDS egy olyan összetett rendszer, aminek a használatát évekig tanulja egy szakértő, és napi szinten foglalkozik vele több órát.
Ami tény, hogy a magyar társadalom több, mint 90%-a használja a Google keresőjét és a GOOGLE-hez kapcsolódó további GOOGLE alkalmazást (Google Blogger, Google Shortener, Gmail, Picasastb.).
Ha valamit keresünk, vagy ha valamilyen problémára megoldást szeretnénk találni, egyből a Google keresőjéhez fordulunk. Ezazt jelenti, hogy itt hirdetni magunkat egy olyan PIAC, ahol szinte minden leendő vevőnk, ügyfelünk jelen van. Vszont ahhoz, hogy a keresgélők pont a minket - a mi oldalunkat - találják meg, azért már tennünk kell.
Milyen hibákaba eshetsz?
#1 Nem ismered az AdWords alapvető működési elveit és célját - ez ugye magért beszél, nem lehet túlragozni, ahhoz hogy hatékonyon hirdess, meg kell ismerned az AdWords működési elvit és céját.
#2 Nem használsz bővítményeket - Jó pár bővítmény van, amiket plusz ktg. ráfordítás nélkül használhatsz a hirdetésekben. Javítják a hirdetések minőségét (például azzal, hogy szívesebben, azaz gyakrabban kattintanak rá a felhasználók) – és a minőségi hirdetések mindig kedvezőbben kerülnek beárazásra a Google részéről, mint a gyengébb színvonalúak.
#3 Nem állítasz be kizárásokat - A kizárások szintén a hirdetésre ráfordított költségeket csökkentik, hiszen a nem potenciális ügyfélnek nem jelenik meg és ezáltal nem fizetsz érte. A negatív (kizáró) kulcsszavakat beállítva pedig kiszűrhetjük a nem releváns megjelenéseket. A negatív kulcsszavak kizárására a legkézenfekvőbb a google kulcsszó tervezőt használni. Gyakran előfordul, hogy valamit nem zártunk ki, vagy időközben felbukkan. A keresési kifejezések fül segítéségével ki tudjuk válogatni a számunka haszontalan kulcsszavakat, melyekre korábban megjelent a hirdetés.
#4 Kulcsszó egyezések hibás beállításai - Itt egy rossz beállítás viszi a pénzünket. Tegyük fel, hogy a kulcsszó, amire hirdetni szeretnénk, az a friss málna. Ha általános egyezést állítunk be, akkor a hirdetésünk megjelenik olyan keresésekre is, hogy: málna parfé, málna fagyi, málna lekvár. Akik ezekre keresnek, azok tutira nem friss málnát akarnak, tehát az általános egyezés beállításával nem csinálunk mást, mint az orruk elé tolunk egy képzeletbeli gombot (a hirdetésünket) azzal, hogy “Tessék, kattints és költsd el a pénzemet.
A Google Adwords használata során öt egyezéstípussal találkozhatunk
#5 Nem hirdetsz a “saját” kulcsszavaidra - A cégneved, a saját márkáid nevei, az általad kizárólagosan forgalmazott márkák nevei, illetve minden más olyan keresés “saját” kulcsszónak számít, ami mögött szinte bizonyosan téged keresnek. Ami viszont nagyon fontos, hogy ezek hiánya nagy támadási felületet ad a konkurenciának.
#6 Rossz a területi, nyelvi célzásod - Ne célozz például egész Magyarországra, ha például a terméked, szolgáltatásod Győr környékére és 20km-es vonzáskörzetére vonatkozik. Használjuk ki az egyéni földrajzi célzásban rejlő lehetőségeket, amiket az elején a kampány beállításakor tudunk alkalmazni. Földrészre, országra, városra de akár helyhez kötött kilométeres célzásra is be lehet állítani a hirdetéseket. Ugyanez vonatkozik a nyelvekre, ha külföldre szeretnénk hirdetni angolul beszélő ügyfelek számára, akkor felesleges a magyar nyelvet kiválasztani vagy bejelölve hagyni a hirdetés célzásakor.
#7 Nem a valóban lényeges dolgokkal foglalkozol - Ez is egy szakma, amit nem lehet 2 nap alatt megtanulni és a napi rutin is nagy előny, ha van. Mérlegelj, hogy mi éri meg jobban, hiszen reggeltől estig babrálhatsz a kulcsszavak licitálási árának állítgatásával, vagy a hirdetésekben történő egy-egy szó átfogalmazgatásával, ami egy szakembernek 2 percig se tart, kattint egyet, kettőt és tízszeres javulást ér el az eredmények tekintetében. MIndenki csinálja azt amihez ért.
Összességében – amennyiben kitartóak vagyunk – a Google adwords használata nem megtanulhatatlan – kisvállalkozásoknak nem is nagyon van más választása. Ahogy azonban nő az elköltött büdzsé, fel kell tennünk magunknak a kérdést, hogy mikor van az a pont, amikor érdemes profikra bízni a munkát?
Jelentkezz ingyenes konzultációnkra: ITT