egy pillanat...
2020. február 8.

Hurrá, már Magyarországon is elérhető! A Shopping-kampányok segítséget nyújtanak a termékek népszerűsítésében, mivel még azelőtt részletesen bemutatják a terméket a felhasználónak, hogy rákattintana a hirdetésre.

Évek óta türelmetlenül vártuk, de most végre megérkeztek Magyarországra a Google Shopping hirdetések! 

Hogy kinek jók a Shopping-kampányok és a Shopping-hirdetések?

  • pl. akinek webshopja, webáruháza van.

Miért érdemes használni?

  • Mert az egyszerű szöveges hirdetéseknél jóval több információt tartalmaznak – többek között a termék fotóját, nevét és árát, illetve az üzlet nevét.
  • Az ilyen típusú hirdetések pontos képet adnak az értékesített termékről anélkül, hogy a felhasználóknak rá kellene kattintaniuk a hirdetésre, így több potenciális ügyfelet érhetsz el.
  • A vásárlók így nagyobb valószínűséggel vásárolnak a webhelyen, mert a termékinformációk /fotó a termékről, ár/ közvetlenül a hirdetésekben már megjelennek.
  • Egyszerű és kényelmes kereskedelemközpontú a kampánykezelés hiszen a Shopping-hirdetések kulcsszavak helyett a Merchant Center adatcsatornájában megadott termékattribútumokat használják, így releváns keresések esetén jelenítik meg a hirdetéseket. Böngésszen közvetlenül a termékleltárban a Google Ads szolgáltatásban, és hozzon létre termékcsoportokat azokhoz az elemekhez, amelyekre ajánlatot szeretne tenni.
  • Egy adott keresésnél csaknem megduplázódhat a vásárlók elérése, mert egy adott felhasználói kereséshez több Shopping-hirdetés is megjelenhet, ezenkívül pedig – ha releváns – a Shopping-hirdetések a szöveges hirdetésekkel egyszerre is megjelenhetnek.
  • Hatékony jelentéskészítés és versenyképességi adatok. Bármilyen szintű részletességgel megtekinthető, hogyan teljesítenek termékek.

A Shopping-hirdetések a Google Ads rendszerben, a Shopping-kampányokkal kezelhetők. A kampányokkal rugalmasan és könnyen, közvetlenül a Google Ads rendszerből rendszerezhető és reklámozható a Google Merchant Centerben kezelt termékkészlet.

A shopping-hirdetés fajtái:

  1. Termékek Shopping-hirdetései: Ezek a hirdetéseket a Merchant Centerben megadott termékadatok alapján jönnek létre. 
  2. Shopping-kirakathirdetések: Ezek a hirdetések a Google Ads szolgáltatásban, a kapcsolódó termékek csoportba foglalásával hozhatók létre. Lehetővé teszik, hogy a látogatók számos különböző terméket összehasonlítsanak, majd a megfelelő termékre kattintsanak. 
  3. Helyi katalógushirdetések: Ezek a hirdetések a helyi készlethirdetésekből származó feedadatokat használnak, és így bírják tevékenységre a Google Display Hálózat felhasználóit, illetve ösztönzik a helyi boltok felkeresését. 

Mibe kerül ez?

A Shopping-hirdetések – a többi hirdetésformátumhoz hasonlóan – hirdetésaukción mennek keresztül. 

A termékek Shopping-hirdetései esetén a kattintásonkénti költségen (CPC) alapuló modell alapján történik: a hirdetésekért csak kattintást követően kell fizetni. 
A Shopping-kirakathirdetések esetén a tevékenység szerinti költségen (CPE-n) alapuló modell van alkalmazva: akkor kell fizetni, ha a felhasználó kibontja az összecsukott hirdetést, és legalább 10 másodpercig nyitva hagyja, vagy már előbb rákattint a kibontott hirdetésre. 
A helyi katalógushirdetések esetén a CPE-t alapján: az érték kiszámításakor a hirdetésre való görgetéseket, koppintásokat és kattintásokat veszik figyelembe. 

Vegyük figyelembe, hogy a Google Shopping hirdetés sem csodafegyver, ha a korábbi Google Ads kampányaink nem hozták a várt eredményt és az adatok elemzése során kiderült, hogy ezt a weboldalunk hiányossága okozta. Ebben az esetben először a weboldalunk hiányosságait kell pótolnunk, mielőtt bármekkora összeget is fizetett online hirdetésre fordítunk!

Jelentkezz  INGYENES  marketing  konzultációnkra iTT

 

forrás: https://support.google.com/