egy pillanat...
2018. október 21.

Egy olyan digitális világban élünk, ahol az emberek majdnem fele jelen van az interneten. A számtalan online fogyasztó miatt minden vállalkozásnak érdemes elgondolkodnia a digitális világ nyújtotta lehetőségeken.

Egy olyan digitális világban élünk, ahol az emberek majdnem fele jelen van az interneten. A számtalan online fogyasztó miatt minden vállalkozásnak érdemes elgondolkodnia a digitális világ nyújtotta lehetőségeken.

  • Milyen lehetőségek állnak a rendelkezésére?
  • Hogyan segíthetnek a webhelyek, a videók és a közösségi média a céljai elérésében?

Napjaikban az e-mailek átnézésénél már jóval több dolgot intézünk az interneten keresztül. A barátainkkal és családtagjainkkal való beszélgetéstől és a heti nagybevásárlástól kezdve új nyaralási célpontok felfedezéséig és a helyi szórakozási lehetőségek felkutatásáig az internet világa mindennapi életünk szerves részévé vált. Egyre több időt töltünk az interneten, és ezzel párhuzamosan egyre több digitális lehetőség nyílik meg előttünk. Az internetes élmény folyamatosan fejlődik a tartalomkészítők, a vállalkozások és az alkalmazásfejlesztők jóvoltából, akik új, innovatív, a vásárlást, a tanulást és a kapcsolatfelvételt elősegítő módszereket találnak. Függetlenül tehát attól, hogy Önnek saját cége van-e, vagy másvalaki cégénél szeretne-e dolgozni, itt az ideje, hogy belevesse magát, és meglássa, hogyan vehet részt a digitális világban. 

zerezze a magabiztossághoz szükséges tudást. Legyen szó tartalmi marketingről, online hirdetésről, mobil marketingről vagy internetes értékesítésről, emészthető méretű videós leckék és kvízek formájában kínáljuk a tudást, így könnyen sajátíthat el új készségeket, illetve frissítheti fel meglévő tudását. Megtanulhatja, hogyan építhet fel online üzleti stratégiát, javíthatja a webhely helyezését a keresők eredményei között, és analitikai eszközök segítségével megismerheti online teljesítményét. Bármi iránt is érdeklődik, itt találhat olyan témát, amely segíti abban, hogy elérje online céljait.

Hogyan segít nekünk az online jelenlét?

  • Sok új ügyfelet találni 
  • Termékek, szolgáltatások eladása a webhelyről vagy alkalmazással
  • Célzott hirdetés eljuttatása az ügyfelekhez
  • Többet megtudni arról, hogy mit szeretnek ügyfelei
  • Elemzések használata az online eladások növeléséhez

Az első lépés az internetes siker felé

A vállalkozásokat sokféleképpen lehet online népszerűsíteni. Mielőtt azonban belekezd, érdemes megismerkednie a digitális csatornák működésével, az Önnek legmegfelelőbb megoldásokkal, illetve azzal, hogy a jól felépített terv vagy stratégia hogyan képes elősegíteni céljai elérését, illetve az elért eredmények elemzését.

Az interneten való megjelenés rengeteg lehetőséget kínál egy vállalat számára, de a lehetőségek sokasága miatt könnyű elveszíteni a fonalat. A pontos célok kitűzése segíti a digitális világban való tájékozódást.

Minden vállalkozás más célokat tűz ki maga elé. Ha pontosan meghatározzuk, hogy mit szeretnénk elérni az interneten, könnyebben kiválaszthatjuk a prioritásokat, és hatékonyabb tervet dolgozhatunk ki.

Egy internetes vállalkozás elindítása elsőre ijesztőnek tűnhet. Vásárlóként mindannyian részt vettünk már az internetes kereskedelemben, de amikor saját vállalkozás indításáról van szó, nem tudjuk, mi legyen az első lépés.

A digitális megoldások sokféleképpen segíthetik a vállalkozását: ide tartozik például a kapcsolatok építése a közösségi hálózatokon, az online értékesítés, az új ügyfelek keresése, vagy a meglévők megtartása. Első lépésként tegyünk fel egy egyszerű kérdést: pontosan miért akarunk jelen lenni az interneten?

Ahhoz azonban, hogy az emberek belépjenek az üzlete ajtaján, tudniuk kell, hogy az létezik. Ez olyan fontos cél, amelynek elérésében a digitális lehetőségek sokat tudnak segíteni.  

Mindenképpen érdemes a vállalkozást a helyi online cégjegyzékben szerepeltetnie ill. a google cégem és GOOGLE térkép oldalán, így amikor az emberek keresik az ön termékét, szolgáltatását a keresők és a GOOGLE online térképek segítségével, akkor az Ön vállalkozása meg fog jelenni. Emellett egy GOOGLE webhelyet is létrehozhat, ahol alap információkat oszthat meg a vállalkozásáról. Ilyen lehet például a nyitva tartás, a cím, az árak, az elérhetőség illetve az igénybe vehető szolgáltatások. Esetleg közzétehet videókat és fotókat, amelyek még több ügyfelet csábítanak az üzletéhez.

Emellett a közösségi médiában is létrehozhat egy oldalt, például a Facebookon, a Google+-on, Instagram-on, Pinterest-en vagy a Twitteren, ahol akár image fotókat tehet közzé termékeiről, szolgáltatásairól, tájékoztatást nyújthat az akciókról, és valóban kapcsolatba kerülhet az ügyfelekkel. Ahogy eléri ezeket a célokat, és egyre többen szereznek tudomást üzletéről már egy újabb célja lesz, ami nem más, minthogy a webhely látogatóiból fizető ügyfelek váljanak.

A webhelyhez olyan új funkciókat is hozzáadhat, mint például az online időpont-foglalás, érdeklődés box, info box, kérdőiív, online femérés, vagy értékelést lesz tehetővé, ahol az emberek leírhatják reméljük főleg pozitív véleményüket, evagy egy e-kereskedelmi üzlet kapcsol hozzá, ahol értékesítheti termékeit, szolgáltatásait.

Most, hogy felkeltette az emberek figyelmét, és a látogatókból ügyfelek váltak, érdemes lehet internetes hirdetésekbe (GOOGLE ADS) befektetnie a növekedés érdekében.

Függetlenül attól, hogy mi a végső célja, és éppen hol tart, a prioritások folyamatosan változnak, és a vállalkozással együtt nőnek.

Ahhoz, hogy biztosan elérje céljait, nagyon fontos, hogy folyamatosan mérje a fejlődést. Ez az elemzés segítségével valósulhat meg. Az Analytics megmutatja, mi működik jól, és mi az, ami felesleges.

A lényeg tehát, hogy mielőtt belemerül a digitális világba, pontosan határozza meg, mit szeretne elérni, azután rangsorolja a különböző online lehetőségeket, amelyek segítenek elérni ezeket a célokat. 

Jelenlét az interneten: 

  • listaoldalakon
  • közösségi médiában és videócsatornákon
  • webhelyeken és mobilalkalmazásokon

Napjainkban bárki számára kialakítható egy online környezet, míg azonban az elsőként felmerülő ötlet egy webhely lehet, mégsem kell feltétlenül itt kezdeni. Számos dolgot lehet webhely nélkül csinálni (mint például jelenlét a GOOGLE cégemben és a GOOGLE térképen - itt már az alapadataink alapján vállalkozásunkra rátalálhatnak) még aweboldal előtt létjogosultsága van a social médiáknak (FACEBOOK, INSTAGRAM, GOOGLE+), de egy bizonyos pontnál felmerülhet a saját internetes oldal kialakításának igénye. A weboldalunk egy olyan központi hely, ahol a vásárlók mindent könnyen megtalálnak, amit tudni szeretnének Rólunk – az interneten, online.

A webhely tervezésének megkezdésekor a legfontosabb dolog annak meghatározása, hogy mit csináljanak ott a látogatók. Például szeretné, ha felhívnák. Ebben az esetben vegye fel telefonszámát jól látható módon minden oldalra. Talán szeretné, ha eltalálnának a tényleges üzletéhez; akkor vegyen fel egy térképet és megközelítési lehetőségeket. Lehet, hogy azt is szeretné, hogy online foglaljanak időpontot, ami beépíthető szolgáltatás. Végül talán azt is szeretné, hogy vásároljanak online egy megrendelés elküldésével vagy egy kifizetés végrehajtásával. Ezt nevezzük e-kereskedelemnek. És számos egyéb lehetőség is van, az egyszerűtől a bonyolultabbig, amit mindig személyreszabottan érdemes kialakítani.

A webhely már nem az egyetlen lehetőség az online megjelenés kialakítására. Napjainkban számos vállalkozás hoz létre mobilalkalmazásokat, applikációkat (nem a legolcsóbb, de nagyon hatékony) az ügyfeleik számára, amelyeket az okostelefonjukra vagy táblagépükre telepíthetnek. Az alkalmazások minden digitális kaput megnyitnak, például hűségprogramokat hozhat létre, vagy automatikus emlékeztetőket küldhet a közelgő időpontokról. Tisztázzuk tehát: ha szeretné, hogy az emberek megtalálják az interneten, online módon kell jelen lennie. Ez lehet a helyi vállalkozások címtárában való szereplés, jelenlét a közösségi médiában, egy egyszerű vagy e-kereskedelmi funkcióval rendelkező webhely, egy mobilalkalmazás vagy a fentiek mindegyike. Bármelyiket is választja, ez az a hely, ahol az emberek megtalálják és megismerik. És remélhetőleg ügyfelekké válnak.

Számtalan különféle digitális eszköz áll rendelkezésre a technológia folyamatos változásával. A webhelyekkel és a közösségi hálózatokkal elérhetők a meglévő és a potenciális ügyfelek is. Ezeken a csatornákon a lehető legtöbb emberhez lehet eljuttatni az üzeneteket. Az e-mailek és az alkalmazások segítségével Ön döntheti el, ki és mikor kapjon meg milyen információt. Így ha Huba a visszatérő vendégeket szeretné megjutalmazni, vagy visszajelzéseket szeretne kapni, az e-mail vagy az alkalmazás a legjobb választás. A térkép az új ügyfeleknek segíthet megtalálni a szalont.

Készítsen egy készletet – vagy egy kívánságlistát – a digitális jelenléttel kapcsolatban. Melyek azok az elemek, amelyeket már most is használ? Milyen elemeket szeretne hozzáadni a listához? Vázolja fel ötleteit, majd kezdje el kidolgozni digitális tervét.

Ha már jelen van az interneten, arra kell törekednie, hogy megszerezze a megfelelő ügyfeleket. Ehhez néhány jól bevált marketingeszközt is felhasználhat:

  • keresők
  • egyéb webhelyek
  • közösségi média
  • e-mailek

Az online hirdetések során több marketinges csatornát is alkalmaztunk: a fizetett keresést, a közösségi oldalakat és az e-mailt. Fizetett kereséssel hirdetjük a fő termékeinket, illetve a kiemelt eseményeket, például a Valentin-napot vagy az anyák napját. A közösségi hirdetést és az e-mailes kampányokat együttesen alkalmazzuk, hogy elérjük az ügyfeleket, és ösztönözzük a közösségi oldal használatát, hogy hagyjanak visszajelzést.

Ez fantasztikus, és egyben hasznos nekünk, mert látjuk, hogy jól csináljuk, és így az ügyfeleinket tesszük meg a termékeink nagykövetévé. Hogyan találnak Önre az interneten az ügyfelek? Ennek számos módja van a digitális világban. Kezdjük a keresőkkel. Ha valaki beír valamit egy keresőbe, akkor pontosan arra a dologra kíváncsi, amit le is írt. Ha releváns termékeket és szolgáltatásokat kínálunk, akkor a kereső megjeleníti a vállalkozást a találatok között. A keresési hirdetésnek két fő módja van.

Az egyik módszer a keresőoptimalizálás, amelynek segítségével az ingyenes találatok között népszerűsítheti a vállalkozást. A másik módszer a keresőmarketing, amelynek keretében hirdetési helyet vásárolhat a keresőkben. A keresőoptimalizálás lényege, hogy az oldalt a megfelelő emberek figyelmébe ajánljuk, pont akkor, amikor termékeket vagy szolgáltatásokat keres. 

A keresőmarketing (SEM) nem ugyanaz, mint a keresőoptimalizálás (SEO).

A keresőmarketing esetében a vállalkozás fizet azért, hogy részt vegyen egy árverésen. Ezután ajánlatot tehet egy webhelyen megjelenő hirdetéshelyre, ahol azután a nyertes hirdetése lesz látható. 

Ha a tartalmon belül címkézzük a kulcsszavakat, az megnövelheti annak esélyét, hogy a webhely előkelőbb helyre kerüljön a keresőmotor általi rangsorolásban. Ezt a technikát hívjuk - többek között - keresőoptimalizálásnak (SEO), és Huba ezzel költségmentesen próbálhat elérni minél több potenciális ügyfelet. Azonban egyik megoldás sem kínál ingyenes hirdetési felületet vagy optimalizált designt a webhely számára.

Csak azt kell kitalálnunk, hogy milyen szavakra keresnek az emberek. Ezek a kulcsszavak, a leginkább releváns kifejezések a vállalkozás szempontjából. Ha tisztában van velük, akkor nagy mértékben javíthat a láthatóságán a megfelelő keresések esetén. Ezzel szemben a keresőmarketing során fizetni kell azért, hogy megjelenjen a hirdetés a megfelelő kulcsszavak használatakor. A legtöbb kereső egy aukciós rendszert alkalmaz, ahol több vállalkozás verseng a hirdetési helyekért. Ajánlatot tesznek azokra a kulcsszavakra, amelyekre célozzák a hirdetést.

Elhelyezhetünk hirdetést a Display Hálózaton. Bárhol megjelenhet az online hirdetés, bármilyen méretben és formátumban, tartalmazhat képet, szöveget és hangot, és interakcióba is léphetünk vele. Ez remek lehetőség az üzenet közvetítésére. Beállítható az is, hogy milyen típusú emberek lássák a hirdetést, és milyen oldalakon és webhelyeken kíván megjelenni. Még egy lehetőség a közösségi hálózatokon, például a Facebook, a Twitter vagy a Google+ felületén történő hirdetés. Ezzel is a vállalkozásra vonhatja a figyelmet, és ez nagyon hasznos, ha erősíteni kívánja a kapcsolatát az ügyfelekkel. A legtöbb hálózaton saját profilja lehet a vállalkozásnak. Ezután rengeteg emberrel léphet kapcsolatba, és a párbeszéden kívül akár saját tartalmakat is megoszthat, hogy növelje a vállalkozásának online láthatóságát. A CPC marketing mellett mégis az egyik legismertebb digitális hirdetési forma: az e-mailes marketing.

Most nem a kéretlen levelekről beszélek, amelyek elárasztják a postaládát, hanem a releváns információk és akciós ajánlatok megosztásáról, ami érdekelheti azokat, akik kíváncsiak a vállalkozására. Ösztönözze a látogatókat a feliratkozásra, vagy a vállalkozásától érkező e-mailek fogadására. A többi már csak Önön múlik. Küldhet kupont azoknak, akik online foglaltak helyet, esetleg népszerűsíthet egy különleges eseményt vagy akciós termékeket. Ha tudja, hogyan találja meg online az embereket, és ők hogyan találhatnak Önre, akkor nagy jövő előtt áll a vállalkozása. 

Minél többféle digitális marketingtípust alkalmaz, annál több esélye lesz elérni a potenciális ügyfeleket, bármerre is legyenek a digitális világban!

Nagyon fontos, hogy a digitális tervet hosszú távra kell kidolgozni. Vegyük át, hogy miként tudunk valós elvárásokat megfogalmazni, hogyan mérhetők az eredmények, és hogyan igazodhatunk a technológia és az ipar változásaihoz. Az első dolog, amit észben kell tartanunk, hogy nem várhatunk azonnali nagy eredményeket, mert eltarthat egy ideig az online jelenlét kiépítése, és amíg felfigyelnek ránk. 

Ne tűzzön ki valótlan célokat, amiket úgysem érhet el. A megfelelő online tervek ismérve, hogy mérhetők az eredményeik, ami igazolja, hogy valóban beváltak. Ezt nevezzük elemzésnek, amiből kiderül, hogy miként találnak rá az emberek a webhelyre, és mit csinálnak ott.

A marketing nagyon fontos része az elemzés. Ha már tudja, honnan érkeznek az online látogatók, akkor ki lehet következtetni, hogy melyik marketingkampány működik, és melyik nem. Ha pedig tudja, hogy mit csinálnak a látogatók a webhelyén, abból már tudhatja, hogy érdemes volt-e befektetni a digitális világba.

az online világ folyamatosan változik. Napi szinten új eszközök, technológiák és taktikák érkeznek, tehát érdemes lehet úgy tervezni, hogy ezek is illeszkedjenek a kevésbé változó alapkoncepcióhoz, így a kitűzött célok követése mellett az újdonságokról sem kell lemondania. Ha változik az ipar, azt a naprakész online felületén is tükrözheti. 

 A sikeres online jelenlét kulcsa az alapos tervezés, és nyitott szemmel kell járni. Egy jó terv három részből áll. Egy: legyen tisztában az online céljaival, tűzzön ki elérhető célokat. Kettő: kövesse elemzéssel a teljesítményt, hogy lássa, mi jó és mi nem. És végül: legyen naprakész, kövesse a technológia és az ipar fejlődését. Ha a terve megfelel ezeknek a szempontoknak, és rugalmasan áll a dolgokhoz, akkor nem lesz gond!