egy pillanat...
2023. július 31.

Hirdetési pillanatkép

A Hirdetési pillanatkép jelentés segítségével gyorsan ellenőrizhetjük az üzleti mutatókat, majd mélyebbre áshatunk a felfedezni kívánt területeken.

Mindegyik összefoglaló kártya egyetlen kérdésre vonatkozik a vállalkozással kapcsolatban, például „Milyen érintkezési pontok szerepelnek a konverzióhoz vezető úton?” Kattints a jelentés nevére az egyes kártyák alján egy átfogóbb jelentés megtekintéséhez.

A digitális elemzések segítségével jobban megérthetjük a felhasználókat, így optimalizálhatjuk kampányainkat és megalapozottabb döntéseket hozhatunk.

Megjegyzés: Az áttekintő jelentésben szereplő összefoglaló kártyák 2021. június közepétől kezdődően tartalmaznak adatokat.

Egyes ügyféltevékenységek nagyon fontosak a vállalkozások számára és a Google Analytics ezeket konverzióknak nevezi. Nézzük meg a konverziókat, mik azok, és miért fontosak.

A konverziók olyan felhasználói tevékenységek, amelyek hozzájárulnak egy vállalkozás sikeréhez. A Google Analytics szolgáltatásban mérjük ezeket a tevékenységeket a konverziós események segítségével. A Google Analytics adatok gerincét az események képezik, amelyeket az Analytics gyűjt és tárol, amikor a felhasználók interakcióba lépnek egy webhelytel vagy alkalmazással. A konverziók ezen események egy részhalmazát képezik, és olyan eseményeknek kell lenniük, amelyek a legértékesebbek a vállalkozásunk számára. Egy webshop szempontjából ez a konverzió például a vásárlás.

Ha használod a Google Ads szolgáltatást, exportálhatod a Google Analytics-konverzióit a hirdetési jelentésekhez és az ajánlattételhez!

Mi történt a célokkal?
Ha rendelkezel Universal Analytics-tulajdonnal, akkor a „célok” segítségével mérhetsz hasonló tevékenységeket, mint „konverziós eseményeket” egy Google Analytics 4-tulajdonban.

Hogyan hozhatsz létre és jelölhetsz meg eseményeket konverzióként? (Minimum szerkesztési engedélyre van szükséged az Analytics fiókban.)

Létező esemény beállítása konverzióként:

  1. Jelentkezz be a Google Analytics szolgáltatásba

  2. Válaszd ki a tulajdont

  3. A bal oldali ablaktáblában válaszd ki a konfigurálás lehetőséget, amely alapértelmezés szerint az események oldalt jeleníti meg

  4. Keresd meg az eseményt a táblázatban, és kapcsold be a megjelölés konverzióként funkciót

Ha egy eseményt konverzióként jelölünk meg, az megjelenik a konverziók oldalon. Akár 24 órát is igénybe vehet, amíg az új konverziók megjelennek a jelentésekben. Ha ezen az időn belül nem látsz konverziós adatokat, ellenőrizd, hogy az adatok gyűjtése folyamatban van.

Mivel az adatvédelmi előírások és korlátozások miatt a megfigyelt adatok kevésbé állnak rendelkezésre, a kifinomult gépi tanulási modellek segíthetnek megőrizni a mérések folytonosságát, miközben tiszteletben tartják a felhasználók adatvédelmét és a hozzájárulási lehetőségeket.

A Google modellezést használ a közvetlenül nem megfigyelhető online konverziók előrejelzésére. A modellezés lehetővé teszi a pontos konverzió-hozzárendelést a felhasználók azonosítása nélkül (például a felhasználói adatvédelem, a technikai korlátok vagy a felhasználók eszközök közötti váltás miatt). A modellezett konverziók bevonása lehetővé teszi a Google számára, hogy pontosabb jelentéseket készítsen, optimalizálja a hirdetési kampányokat, és javítsa az automatikus ajánlattételt.

Hogyan működnek a modellezett konverziók
A Google modelljei trendeket keresnek a közvetlenül megfigyelt és a nem megfigyelt konverziók között. Ha például az egyik böngészőhöz hozzárendelt konverziók hasonlóak egy másik böngészőből származó hozzá nem rendelt konverziókhoz, a gépi tanulási modell előrejelzi az általános hozzárendelést. Ezen előrejelzés alapján a konverziók összesítése a modellezett és a megfigyelt konverziókat is magában foglalja.

Az alapvető jelentések (például az Események, a Konverziók és a Hozzárendelés jelentések) és a felfedezések (az eseményre kiterjedő dimenziók kiválasztásához) modellezett adatokat tartalmaznak. Ezek a jelentések automatikusan hozzárendelik a konverziós eseményeket a csatornákhoz, lehetőség szerint megfigyelt adatok és szükség esetén modellezett adatok keveréke alapján.

A Google Analytics jelentések megtekintésekor ne feledjük, hogy az egyes csatornák hozzárendelt konverziós adatai a konverzió rögzítését követő hét napig még frissülhetnek. (Ez azért van, mert az Analytics folyamatosan dolgozza fel ezeket az adatokat, és használja fel a modellképzésre.)  A pontosság növelése érdekében válassz egy olyan dátumtartományt , ami az előző hétnél előbbi.

A hozzárendelések (attributumok) segítségével megtudhatjuk, hogyan jutnak el az ügyfelek egy alkalmazáshoz vagy webhelyhez, és hogyan hajtanak végre bizonyos műveleteket azokon. A hozzárendelési modellek segítségével betekintést nyerhetünk az ügyfelekről.

Egy ügyfél több keresést is végrehajthat, és több hirdetéssel is kapcsolatba léphet, mielőtt vásárol vagy más értékes műveletet hajt végre a webhelyünkön. A konverzió ahhoz a hirdetéshez kapcsolódik általában, amellyel az ügyfél utoljára interakciót folytatott. De vajon csak az utolsó hirdetés váltotta ki őket? Mi a helyzet a többi hirdetéssel, amellyel korábban interakcióba léptek?

A hozzárendelés a konverziók jóváírása a különböző hirdetésekhez, kattintásokhoz és tényezőkhöz a felhasználó konverzióhoz vezető útjának mentén. A hozzárendelési modell lehet egy szabály, egy szabálykészlet vagy egy adatvezérelt algoritmus, amely meghatározza, hogy a konverziók jóváírása miként van hozzárendelve a konverziós útvonalak érintkezési pontjaihoz.

  • utolsó kattintás (Figyelmen kívül hagyja a közvetlen forgalmat, és a konverziós érték 100%-át ahhoz a csatornához rendeli hozzá, amelyen az ügyfél konverzió előtt utoljára átkattintott (vagy a YouTube-on megtekintéssel aktív volt).)
  • első kattintás (A konverziót annak az első csatornának tulajdonítja, amelyre az ügyfél a konverzió előtt rákattintott (vagy amelyre a YouTube-on keresztül megtekintett).)
  • egyenletes (A konverzióért járó jóváírást egyenlően osztja el az összes csatorna között, amelyre az ügyfél rákattintott (vagy amelyre a YouTube-on keresztül megtekintést váltott) a konverzió előtt.
  • pozíció alapú (A jóváírás 40%-át az első és az utolsó interakcióhoz rendeli, a fennmaradó 20%-ot pedig egyenletesen osztja el a középső interakciókra.)
  • időarányos (Nagyobb hitelt ad azoknak az érintkezési pontoknak, amelyek időben közelebb kerültek a konverzióhoz. A hitel felosztása 7 napos felezési idővel történik. Más szóval, egy 8 nappal a konverzió előtti kattintás feleannyi jóváírást kap, mint a konverzió előtt 1 nappal végzett kattintás.9
  • adatvezérelt hozzárendelés (Az egyes konverziótípusok megfigyelt adatai alapján osztja el a konverzió jóváírását. Ez eltér a többi modelltől, mivel a fiók adatai alapján számítják ki az egyes kattintási interakciók tényleges hozzárendelését)

A Google ADS által preferált az utolsó kattintás modell.
A hirdetések által preferált utolsó kattintás a konverziós érték 100%-át ahhoz a Google Ads-csatornához rendeli hozzá, amellyel az ügyfél konverzió előtt interakcióba lépett. 

Utolsó kattintásos hozzárendelés (A hozzárendelési jóváírás csak a Google Kereséshez van adva, mivel az volt az utolsó kattintás a konverzió előtt)

Adatvezérelt hozzárendelés (A részleges hozzárendelés jóváírása minden érintkezési ponthoz tartozik.)

Az adatközpontú hozzárendelés előnyei:

  • Az ingyenes és könnyen megvalósítható modellek konzisztens és deduplikált konverziómérést tesznek lehetővé a platformok között.
  • Azoknak a hirdetéseknek ad hitelt, amelyek leginkább hozzájárulnak a hirdetői célok eléréséhez.
  • A cross-channel-es konverziókat is méri

Az ügyfélutak egyre összetettebbek. Ahhoz, hogy lépést tarthassanak, a vállalkozásoknak olyan mérőeszközökre van szükségük, amelyek össze tudják kapcsolni ezeket a töredezett utakat, és gyakorlati betekintést nyújtanak.
Az adatközpontú hozzárendelés az egyes konverziótípusok megfigyelt adatai alapján osztja el a konverzió jóváírását.

Használd a modell-összehasonlító jelentést annak összehasonlításához, hogy a különböző hozzárendelési modellek hogyan befolyásolják marketingcsatornáid értékelését.

Alternatív megoldásként használhatod a konverziós útvonalak jelentését, hogy megértsd az ügyfelek konverzióhoz vezető útját, és azt, hogy a különböző hozzárendelési modellek hogyan osztják el a jóváírást ezeken az útvonalakon.

Ügyfeleink kulcsfontosságúak vállalkozásunk sikerében. A Google Analytics közönségei segítségével többet tudhatunk meg ügyfélszegmenseinkről, és olyan döntéseket hozhatunk, amelyek segíthetnek elérni üzleti céljainkat.

Közönség

A közönségek segítségével szegmentálhatjuk a felhasználókat a vállalkozás számára fontos módon. Szegmentálhatunk dimenziók, mutatók és események szerint, hogy a felhasználók szinte bármely részhalmazát tartalmazza.

Használhatod a közönségeket számos módon:

  • Jelentések készítése az Analytics szolgáltatásban: Az elemzési jelentések szűrése a létrehozott közönségek szerint
  • Ha a Google Ads szolgáltatást használod, exportáld a közönségeket a hirdetéscélzáshoz és az ajánlattételhez.
  • Események aktiválása, amikor a felhasználók megfelelnek a közönség meghatározásának, és tagokká válnak. Jelöld meg ezeket az eseményeket konverzióként, és használd őket például ajánlattételhez a Google Ads szolgáltatásban.

A közönségteremtés alapjai
Hozz létre egy közönséget úgy, hogy feltételeket állítasz be a tulajdonból gyűjtött dimenzió, mutató és eseményadatok alapján. Miután létrehoztad a közönséget, az összesíti azokat a felhasználókat, akik ettől kezdve megfelelnek a feltételeknek.

A létrehozást követően 24–48 óra is eltelhet, amíg a közönség felhalmozza/feltölti a felhasználókat.

Nézzünk meg néhány lehetőséget, új közönséget létrehozásához:

Előre meghatározott közönségek
A következő közönségek automatikusan jönnek létre és előre  vannak   meghatározva:

  • Összes felhasználó: Azok a felhasználók, akik elindították az alkalmazását vagy felkeresték webhelyét.
  • Vásárlók: azok a felhasználók, akik alkalmazáson belüli vagy e-kereskedelmi vásárlást hajtottak végre.

Új közönségek létrehozása:
Az összes paramétert ebben az esetben te választhatod.

Közönség építése:

Amint a fenti módszerek bármelyikével meghatározzuk a közönségét, az összefoglaló kártya frissül azon felhasználók számával, akik megfeleltek a feltételeknek az elmúlt 30 napban, így képet kaphatunk a potenciális közönségméretről.

Miután elmentettük az új közönséget, elkezdhetjük használni a jelentésekben! Ahogy az Analytics új adatokat szerez a felhasználókról, a közönségtagságukat újraértékelik, hogy megbizonyosodjon arról, hogy továbbra is megfelelnek a közönségfeltételeknek. Ha a legfrissebb adatok azt mutatják, hogy már nem felelnek meg a feltételeknek, akkor eltávolítja  őket ezekből a közönségekből.

Megjegyzés: A jelentésben szereplő mutatók azokat a felhasználókat számolják, akik a jelentéshez beállított dátumtartományban aktívak voltak (nem pedig a közönségben lévő felhasználók teljes számát).

A közönség triggerek
A közönség triggerek segítségével eseményeket hozhat létre és indíthat el a közönségépítő eszközben meglévő feltételek alapján. Új közönségalapú eseményeket adunk hozzá a többi eseményhez, lehetővé téve ezek elemzését a jelentésekben. Más eseményekhez hasonlóan konverzióként is engedélyezheti őket.

Például, ha a közönség „nagy értékű ügyfelek” feltétele a tagokat olyan felhasználókként határozza meg, akiknek élettartama értéke meghaladja a 100-at, minden alkalommal, amikor egy felhasználó megfelel ennek a feltételnek, és közönségtaggá válik, aktiválhat egy eseményt, például az új_nagy_értékű_ügyfél.

Használjuk az Analytics szolgáltatást a Google Ads szolgáltatással együtt!